S U Z U K I   4 X 4 Seznam forumov S U Z U K I 4 X 4
Suzuki 4X4 owners & fans forum
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Giro d'Italia & Tour de France 2017
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, ... 22, 23, 24  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    S U Z U K I 4 X 4 Seznam forumov -> Tours & Trails
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 10:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom






_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 10:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom




_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 10:47    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Končno Stelvio Confused



A tudi tukaj kljub temu, da je četrtek gužva Surprised Verjetno zaradi praznika Rolling Eyes


_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 10:54    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

S svojimi 2758 metri prelaz Stelvio (nem. Stilfser Joch) velja za drugi najvišji asfaltirani gorski cestni prelaz v Alpah (za 12 metrov ga prekaša le francoski Col de l'Iseran) in predstavlja pravo meko za številne motoriste, kolesarje in panoramske ceste željne voznike avtomobilov.

Ugnezden je med fascinantne ledeniške vrhove gorske verige Ortlerja (ital. Ortlesa), ki se dvigajo nad 3000 metrov, in bleščeče bele ledenike. S pogledom v dolino pa se oči ustavijo na kilometre dolgi, dih jemajoči »asfaltni kači«.

Na tisoče turistov se v poletnih mesecih zgrne na prelaz, ki je zaradi nevarnosti plazov in obilice snega v zimskih mesecih zaprt, a zaradi visoke nadmorske višine sneg niti v poletnih mesecih ni veliko presenečenje. Če se bližnja mesta Bormio, Bolzano, Merano dušijo v vročini, boste v vsakem primeru na vrhu občutili prijeten hlad.

Prelaz, ki povezuje dolino Valtellina v Lombardiji in dolino Venosta (nem. Vinsgau) na Južnem Tirolskem v bližini švicarske meje (prelaz Umbrail), je mogoče osvojiti s treh različnih smeri. Najbolj slikovita in »fotogenična« je južnotirolska stran, kjer se cesta (SS38 − oznaka za državno cesto) v 25 kilometrih dvigne za 1800 metrov nadmorske višine. Cesto najbolj zaznamuje zaporedje 48 vijugastih serpentin, ki so njena glavna značilnost. Nič čudnega torej, da je cesto novinar Clarkson iz oddaje TopGear opisal kot asfaltni špaget in jo označil za češnjo na vrhu torte najboljše ceste v Evropi (glej Youtube, 8:10).

Ob vzpenjanju proti vrhu vas bodo fascinirali pogledi (in vzbujali spoštovanje) na 3905 metrov visoki Ortler. Z druge strani, iz Bormia, cesto premagate v 34 serpentinah, tretja smer pa poteka s švicarske strani čez prelaz Umbrail. Že leta 2014 je bilo predvideno plačevanje cestnine z južnotirolske smeri, ki pa ga za zdaj še ne izvajajo.
https://www.youtube.com/watch?v=lUF-N8BsBmU

Projektant ceste čez Stelvio zasnoval tudi cesto čez Ljubelj

Bi si mislili, da je leta 1953, ko se je na Stelvio povzpel prvi Giro, cesta obstajala že 128 let? Danes bi seveda najprej pomislili, da je bila cesta zgrajena zaradi turističnih vzgibov, vendar pa je bil prvotni namen gradnje politično-vojaški. Cesto je med letoma 1820 in 1825 gradilo 2500 Avstrijcev, da bi povezali nekdaj avstrijsko provinco Lombardijo z Avstrijo, natančneje Milano z Dunajem, in tako pospešili trgovski promet, kar si je želel takratni avstrijski cesar Franc Jožef I.

Gradbeni podvig brez primere je zasnoval inženir Carlo Donegani iz Brescie, ki je, zanimivo, projektiral tudi cesto čez Ljubelj. Kar celo leto je potreboval za načrtovanje 49-kilometrske ceste. Na vrhu prelaza ob banki danes lahko obiščete muzej, ki se imenuje po njem in v katerem je predstavljena zgodovina ceste (gradnja, cesta med 1. svetovno vojno, Giro in Stelvio).

Sprva je bil prelaz odprt čez vse leto, o čemer pričajo nekatere stavbe ob cesti iz smeri Bormia, ki so bile namenjene vzdrževalcem ceste, od začetka 20. stoletja pa pozimi zaradi nevarnosti številnih plazov prelaz zapirajo za ves promet. Cesta se od takrat do danes ni bistveno spremenila.

Če je danes območje prelaza tekmovalni in rekreativni poligon, so se v preteklosti tu borili iz nešportnih vzgibov. Na bližnjih vrhovih, ob današnji tromeji Avstrije, Italije in Švice, so v hudi zimi potekali boji med prvo svetovno vojno. Ko je maja 1915 Italija napovedala vojno Avstro-Ogrski, se je na evropskih tleh odprlo eno najbolj težavnih bojišč v zgodovini človeštva. Zaradi višine, razgibanosti terena in plazov so se vojaki že na kratkih razdaljah izjemno utrudili, kar je onemogočalo hitre premike vojaških enot. Zaradi večkratne kršitve švicarske nevtralnosti so vsi trije narodi sklenili dogovor, ki bi kršitve preprečeval. Po vojni so prelaz zasedli Italijani.

O surovem bojevanju nazorno priča dokumentarni film Stelvio, križišče miru (orig. Stelvio. Crocevia della Pace, 2014), v katerem so predstavljene zgodbe nekdanjega člana alpske gorske brigade Maria, danes hotelskega uslužbenca, ki ves prosti čas posveča spominu na tiste, ki so padli na frontni liniji, Gustava Thönija in Deborah Compagnoni, nekdanjih smučarjev, dobitnikov olimpijskih medalj, Renata, hotelirja, ki je zaljubljen v tišino gorskih vrhov, in šamana Lorenza, ki živi ob vznožju ceste na Stelvio.

»Wurst ist ein Muß!«*

Vrh prelaza je zaradi vrveža prijetno živahen. Ob tabli, ki označuje nadmorsko višino prelaza, se zbirajo turisti in se že obredno fotografirajo, potem ko so z narisanim zadovoljstvom na obrazu osvojili epski vzpon in za seboj pustili vrsto kačjih serpentin. »Wurst ist ein Muß,« je že skorajda pravilo vseh motoristov, podprtih z obilnimi trebuhi, ki se vselej podkrepijo s klobasami. Nemški jezik tu prevladuje, Južna Tirolska je namreč avtonomna italijanska pokrajina in večina prebivalstva, predvsem podeželskega, govori nemško.

Na prelazu se je z gondolo mogoče povzpeti na smučišče na ledeniku, ki ima štiri žičniške naprave (Geister 1 in 2, Payer, Cristallo). 20 kilometrov prog v poletnih mesecih za trening izkoristijo številne alpske smučarske reprezentance pa tudi nordijske, saj se ledenik ponaša z 18 kilometri tekaških prog.

Smučarska sezona se začne konec maja in traja tja do novembra. V 30. letih 20. stoletja je CAI (Club Alpino Italiano) iz Bergama na ledeniku Livrio zgradil kočo, kjer so začeli organiziralti šole smučanja in lednega plezanja. Po drugi svetovni vojni je Stelviu priljubljenost rasla prav zaradi poletnega smučanja, kar je bila zasluga Giuseppeja Pirovana in njegove žene. Po tem obdobju je sledil razmah gradnje hotelov in številnih smučarskih šol, najbolj znana je še vedno Università dello sci (Smučarska univerza), ki jo je ustanovil prav Pirovano, danes pa je v lasti banke iz Sondria, ki se ponaša z najvišje postavljeno bančno poslovalnico v Evropi.

Giro in Stelvio

Italijanska pentlja je nedvomno glavni razlog, da je Stelvio postal legenda kolesarskih vzponov in eden glavnih ciljev, »sveta gora« vsakega kolesarskega navdušenca.

Prvič se je Giro povzpel na Stelvio leta 1953, ko je italijanski kolesar Fausto Coppi 11 kilometrov pred vrhom v predzadnji etapi napadel Švicarja Huga Kobleta, nosilca slavne rožnate majice, in si s spustom v cilj do Bormia prikolesaril zmago ne samo na etapi, ampak v skupnem seštevku 36. dirke po Italiji.

Od leta 1965 na Giru podeljujejo nagrado Cima Coppi, ki jo osvoji kolesar, ki prvi prevozi najvišji vrh na dirki. Od prve izvedbe je Stelvio gostil italijansko pentljo še v letih 1965, 1972, 1975, 1980, 1994, 2005, 2012 in 2014.

Različni viri vrhu prelaza pripisujejo različno nadmorsko višino (2755, 2758, 2760 m), a največkrat je prelaz, ki se nahaja v srcu največjega italijanskega narodnega parka, omenjen kot 2758 metrov visok. V vsakem primeru je to manj kot 0,2 odstotka razlike, kar s kolesarskega ali pohodniškega vidika ne pomeni kaj dosti. Cesto z vseh strani enkrat na leto (ponavadi zadnji konec tedna v avgustu) zaprejo in takrat se kolesarji brez hrupa motornih vozil predajajo naravi in kolesarjenju.

Kaj vas torej čaka ob prihodu na vrh prelaza? Poleg poletnega smučišča, številnih prodajaln spominkov, okrepčevalnic, restavracij in Tibetantske koče je to lepota slikovite gorske pokrajine in dih jemajoči razgledi. Mojstrovina narave torej. In ko se boste ozrli nazaj, boste ugledali še mojstrovino človeških rok − domiselno speljano Doneganijevo cesto s slavnimi serpentinami, ki se vije globoko v dolino. »Očarljiv vzpon, prava poslastica in popoln prelaz!« boste zagotovo vzkliknili, ko boste sopihajoč prišli do kisika, ki ga je na tej nadmorski višini nekoliko manj.

http://www.delo.si/prosti-cas/zanimivosti/cesta-na-prelaz-stelvio-kot-asfaltni-spaget.html
_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 10:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom






_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 10:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom






_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 10:58    Naslov sporočila: Odgovori s citatom






_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 11:01    Naslov sporočila: Odgovori s citatom






_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 11:02    Naslov sporočila: Odgovori s citatom






_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 11:02    Naslov sporočila: Odgovori s citatom






_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 11:05    Naslov sporočila: Odgovori s citatom






_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 11:05    Naslov sporočila: Odgovori s citatom






_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 11:05    Naslov sporočila: Odgovori s citatom






_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 11:06    Naslov sporočila: Odgovori s citatom






_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alien
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.02. 2011, 20:08
Prispevkov: 10506

PrispevekObjavljeno: 23 Jun 2017 11:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom






_________________
Suzuki Samurai is truly one of the most remarkable little vehicles around. It is not the most comfortable vehicle to drive, nor is it the fastest, or even the best looking, but it remains a true classic.
It's a cheap thing you wouldn't understand.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    S U Z U K I 4 X 4 Seznam forumov -> Tours & Trails Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, ... 22, 23, 24  Naslednja
Stran 2 od 24

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.